OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två biståndshandläggare -Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss. Gör Gävle sysselsatt.
Välfärd Gävle växer och vi behöver därför utöka med fler biståndshandläggare. På utredningsenheten LSS och Socialpsykiatri är vi idag 24 stycken medarbetare och vi behöver nu utöka med ytterligare biståndshandläggare med inriktning inom lagrummet LSS. På vår arbetsplats arbetar vi systematiskt och aktivt med verksamhetsförbättringar för att ständigt utveckla vår verksamhet och för att skapa en god arbetsplats som främjar delaktighet och utveckling. Vi är centralt belägna i Gävle stad med nära bussförbindelser.
Som biståndshandläggare är ditt främsta uppdrag att utreda, bedöma och fatta beslut om behov av stöd och insatser enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) samt socialtjänstlagen. Du arbetar även med rådgivning, planering, samordning samt uppföljning av besluten i nära samarbete med övriga biståndshandläggare samt med andra aktörer både internt och externt. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet. Meriterande är om du har erfarenhet som biståndshandläggare och från verksamhetsområdet. Körkort samt god körvana är ett krav för tjänsten.
För att lyckas i din roll har du förmågan att följa lagstadgade krav, policys, och instruktioner samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du besitter förmågan att se vad som behöver prioriteras och organiseras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat.
Dessutom är du en god kommunikatör, du anpassar ditt språk till olika situationer och till olika mottagare. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du är bra på att bygga nätverk och skapa kontakter.
Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från mötet med kunder, anhöriga och varandra.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.