OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre. Förvaltningens verksamheter är äldreomsorg, stöd och service samt individ- och familjeomsorg.
Individ och familjeomsorgen är i sin tur organiserad i tre enheter: vuxenenhet, barn och unga samt biståndsenhet.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi biståndshandläggare för att stärka upp vårt team inom socialtjänsten. Här blir du en nyckelperson för de som behöver stöd och hjälp! Enheten arbetar för att ge stöd utifrån den enskildes behov och inom de ramar som finns. Din uppgift är att hjälpa äldre och personer med funktionsnedsättning att leva ett liv med samma möjligheter som andra så långt det är möjligt.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där vi arbetar inom bland annat LSS, socialpsykiatri, färdtjänst och bostadsanpassning. Du förväntas utreda, bedöma och ta beslut om insatser och uppföljning enligt SOL och LSS. Biståndsbedömning sker utifrån IBIC- Individens Behov i Centrum enligt SoL och LSS.
Jobbet innebär kontakter och samverkan med den som är berörd, med anhöriga liksom med andra professioner inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare. Vi värderar gruppdynamiken högt här hjälps vi åt! Teamet är flexibelt och vi utbyter regelbundet erfarenheter och ger stöd till varandra i olika ärenden. Tjänsten kan periodvis innehålla handläggning av andra områden inom biståndsenheten och erbjuder möjligheter att delta i utvecklingen av handläggning och regeltillämpning vid enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Socionomprogrammet, Sociala omsorgsprogrammet, eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig som till exempel socialpedagog.
B-körkort är ett krav.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänsten är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt kunskap inom IBIC och ICF.
Vi ser att du kan vara aktiv i flera verksamhetssystem och på olika digitala arenor. Önskvärt är att du har arbetat i dokumentationssystemet Treserva och vårdplaneringssystemet SAMSA.
För oss är det viktigt med samarbete och viljan att utveckla teamet, likväl i arbetsgruppen som att samverka med andra interna verksamheter. Det faller dig därför naturligt att vara positiv till att stötta kollegor och se utvecklingsmöjligheter som kan gagna vårt uppdrag.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!