OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!
Nu söker vi dig som vill bidra till utvecklingen av vår enhet tillsammans med engagerade medarbetare och ledning!
Vi erbjuder dig
• att bli del i en utvecklingsinriktad förvaltning som tar tillvara på engagemang och välkomnar nya idéer och initiativ.
• ett varierat och meningsfullt arbete
• extern handledning och goda möjligheter till kompetensutveckling.
• sommar- och vinterarbetstid, flextid, friskvårdstimme, semesterväxling, subventionerat årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare med utökat seniort uppdrag håller du i ärendedragningar för en arbetsgrupp bestående av tolv medarbetare som handlägger ärenden enligt LSS och SoL för målgruppen under 65 år. Du handleder också handläggarna individuellt och ger stöd och backar upp vid behov. Du handlägger även egna ärenden samt är en resurs för nyanställda. I din roll ingår även att bistå handläggare i samband med förhandling i domstol.
Du omvärldsbevakar och fångar upp förändringar som påverkar handläggarnas arbete utifrån rättspraxis, lagändringar etc.
På uppdrag av enhetschef bidrar du till utveckling av enhetens arbetssätt, kvalitet och måluppfyllelse.
Kvalifikationer
Du har:
• socionomexamen samt juridisk utbildning
• mycket goda juridiska kunskaper inom socialt arbete, kunskap om lagstiftningen för området LSS och SoL samt erfarenhet av implementering av rättspraxis
• flerårig erfarenhet av handläggning inom socialtjänsten
• god datorvana
• god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska
Meriterande:
• erfarenhet av utveckling av handläggningsprocesser och socialt arbete
• erfarenhet av handledning inom verksamhetsområdet LSS/SoL
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande förmågor:
Vi söker dig som har integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du är mål- och resultatorienterad och är noggrann och systematisk i ditt arbetssätt. Du har en god pedagogisk insikt med förmåga att anpassa din kommunikation efter individuella behov och du samarbetar på ett konstruktivt sätt med andra.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för omsorg om äldre och funktionsnedsatta ingår i förvaltningens avdelning för socialtjänst och består av två grupper med totalt 32 medarbetare, en biträdande enhetschef samt en enhetschef.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning 1 år med möjlighet till eventuell förlängning såvida erforderliga beslut fattas.
I denna rekryteringsprocess kommer testverktyg användas i bedömningsarbetet.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: jobba.stockholm
https://www.linkedin.com/company/stockholmsstad/
Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.