Biståndshandläggare med utökat uppdrag

Arbetsbeskrivning

Ref: 20220542

Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningens myndighetsenhet står inför en omorganisation då vi växer och söker därför fler medarbetare som vill vara med i detta spännande och utvecklande arbete.

Som biståndshandläggare med utökat uppdrag i form av förste biståndshandläggare på funktionsstödsförvaltningen arbetar du utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Uppdraget innefattar daglig handledning för medarbetarna i ärenden, vilket även innefattar kontakt och samverkan inom förvaltningen och med Malmös övriga förvaltningar samt externa samarbetspartners. Det innefattar även att ta fram gemensamma standard i arbetsprocesser och bedömningar tillsammans med medarbetare och sektionschef samt stödja medarbetarna i att arbeta efter dessa. Att kvalitetssäkra dokumentation och hålla sig uppdaterad på aktuell rättspraxis och lagstiftning ingår i uppdraget. 

Vi har ett nära samarbete mellan våra verksamhetsområden på vår enhet och som biståndshandläggare med utökat uppdrag arbetar vi tillsammans över teamgränserna med helheten samtidigt som vi har våra olika fokusområden. Vi söker dig som vill leda genom ett coachande förhållningssätt, ge stöd i arbetssätt och verksamhetsutveckling.

Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan ses som värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Vi månar om vår personal med kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, extern handledning samt möjlighet till semesterdagsväxling och ett bra flexavtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig, samt dig som har ett brinnande intresse för personer med funktionsnedsättningar. Du behöver ha lång erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskaper om gällande lagar och rättspraxis inom området.

Vi ser att du kan följa upp resultat av sektionens mål och redovisa detta i olika sammanhang. Du kan dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra. Du behöver ha erfarenhet av samverkan/teamarbete med olika professioner och har du dessutom tidigare erfarenhet av handledning, projektledning eller samordning är det meriterande.

Som person är du prestigelös, har en positiv inställning, är trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter, är bekväm med att fatta beslut enligt tillämplig lag, och uppnår resultat. Vi söker därför dig som har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt och som har vana av att arbeta med komplexa frågeställningar. 

Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet LifeCare och IBIC.

Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: En tillsvidareanställning och ett vikariat året ut
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024