OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20201660 Avdelningen myndighet enhet administration, boende och utveckling ansvarar för enheternas administration, avgiftshantering, vård- och boendeförmedling samt uppföljningar på särskilt boende. Avdelning har sedan april 2019 en projekttjänst biståndshandläggare med utökat uppdrag. Vi söker nu en vikarie som vill slutföra detta projekt med oss. Tillsammans i Hälsa, vård och omsorgsförvaltningen skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Hos oss finner du en arbetsplats med nära samarbete med kollegor och mycket skratt.
Arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar daglig handledning för medarbetarna i ärenden, vilket även innefattar kontakt och samverkan inom förvaltningen och med Malmös övriga förvaltningar samt externa samarbetspartners. Det innefattar även att ta fram gemensamma standard i arbetsprocesser och bedömningar tillsammans med medarbetare och sektionschef samt stödja medarbetarna i att arbeta efter dessa. Att kvalitetssäkra dokumentation och hålla sig uppdaterad på aktuell rättspraxis och lagstiftning ingår i uppdraget. Tjänsten innebär en aktiv roll i enhetens Lean- och förbättringsarbete samt i introduktionen av nya medarbetare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av myndighetsutövning och goda kunskaper om målgruppen. Har du dessutom MI-utbildning eller utbildning i annan samtalsmetodik samt fördjupade studier inom äldre-och eller funktionshinderområdet ser vi det som meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du goda kunskaper om aktuell lagstiftning och rättspraxis inom området. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i Procapita, Mina planer samt enligt socialstyrelsens utredningsmodell IBIC. Du behöver även ha tidigare kunskaper i Lean.
Vi ser att du kan följa upp resultat av sektionens mål och redovisa detta i olika sammanhang. Du kan dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra. Du behöver ha erfarenhet av samverkan/teamarbete med olika professioner och har du dessutom tidigare erfarenhet av handledning, projektledning eller samordning är det meriterande. Arbetet sätter krav på att du är kommunikativ, flexibel, stresstålig, problemlösande och har god samarbetsförmåga.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2020-08-03
Tjänsten är ett vikariat under ordinarie medarbetares föräldraledighet tom juni 2021. Projektet biståndshandläggare med utökat uppdrag pågår till och med siste november 2020. Projektet är under utvärdering och beslut om eventuell förlängning eller inrättande av tjänst sker under hösten.
Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98