Biståndshandläggare, Myndighet Vård och Omsorg

Biståndshandläggare, Myndighet Vård och Omsorg

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på Myndighetsenheten Vård och Omsorg som är en del av Socialförvaltningen.

Myndighetsenheten Vård och Omsorg ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser enligt Socialtjänstlagen. Du välkomnas av ett gäng med bred kompetens, som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker det är viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi ser varandra som resurser i arbetet.

Kommunikationsmöjligheterna är goda. Arbetsplatsen ligger cirka tio minuters gångväg från buss- och tågstationen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår möten med såväl den enskilde, anhöriga, andra förvaltningar, myndigheter och vårdgivare.

Myndigheten dokumenterar i verksamhetssystemet Lifecare och använder IT-systemet Mina planer vid utskrivning från slutenvården.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från Socionomprogrammet. 

Meriterande är yrkeserfarenhet av utredning- och myndighetsutövning samt yrkeserfarenhet av verksamhetssystemen Lifecare, Mina Planer och arbetssättet IBIC.

Den aktuella tjänsten kommer främst arbeta mot målgruppen äldre.

Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Det ställs krav på social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa bra möten. Arbetet kräver att du har en god förmåga att skapa kontakter samt har ett gott samarbete med samarbetsparter, både internt och externt. Tjänsten kräver att du är bekväm i att arbeta självständigt samtidigt som du förväntas ingå i ett team. Att du har en egen drivkraft och har förmågan att strukturera din arbetsdag är nödvändigt.

Du behöver ha god förmåga att utrycka dig i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vidare krävs god datorvana.

Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort för manuellt växlad bil är ett krav.

Före erbjudande om anställning skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Välj utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).  

Arbetstid/varaktighet
Heltid, visstidsanställning tom 2025-01-05 (föräldraledighetsvikariat)

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Else Kari Palm 0410-73 39 58, 0708-81 74 74

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2023-03-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Rekrytering sker fortlöpande. Ange i ansökan vilken anställningsform du i första hand söker. 

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024