OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Nu söker vi två arbetskamrater till vårt härliga team!
Vi har ett komplext och viktigt arbete där du får möjlighet att göra skillnad för människor varje dag, där du får engagera
dig i dem som behöver ditt stöd allra mest och där du hjälper människor att
åstadkomma förändringar i sina liv. Låter det intressant?
Vi söker nu en biståndshandläggare till omvårdnadsförvaltningens enhet som arbetar med
myndighetsutövning för målgruppen psykiskt funktionsnedsatta.
Omvårdnadsförvaltningen är organiserad i tre sektioner, BKU, sektion stöd och omsorg SoL och LSS,
sektion LSS boende vuxna.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare med inrikting socialpsykiatri arbetar du med att ta emot ansökningar, skriva utredningar, bedömningar samt beslut enligt socialtjänstlagen (SoL). I uppdraget ingår också ett ansvar att följa upp pågående beslut/ärenden. Vi arbetar i ett verksamhetssystem för all dokumentation och samverkar både internt och externt genom både fysiska och digitala möten. En del resor förekommer och därmed krävs det körkort i tjänsten. Samarbete med kollegor och enhetschef är viktigt för att lyckas bidra till verksamhetens utvecklings- och kvalitetsarbete. Det finns möjlighet till handledning och kompetensutveckling för att hantera arbetsuppgifterna.
Vi erbjuder ett stimulerande och meningsfullt arbete där vi tillsammans bildar ett fint team.
KVALIFIKATIONER
För rollen krävs:
- Socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst.
- B- körkort.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen ser vi att du har god förmåga att samarbeta, skapa och bibehålla relationer. Det är även viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom området psykisk funktionsnedsättning enligt socialtjänstlagen (SoL).
- Erfarenhet från arbete i verksamhetssystem för dokumentation.
- Kunskap och erfarenhet av Individens behov i centrum (IBIC).
- Kunskap och erfarenhet av Motiverande Intervu (MI).
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med start enligt överenskommet.
För att arbeta hos oss krävs det att man visar utdrag från polisregistret.
UPPLYSNINGAR
Cathrine "Kicki" Andersson
Enhetschef myndighet LSS och socialpsykiatri
Tel. 023-829 78.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Christina Johansson - Vision
Tel: 023-82110
christina.johansson@falun.se
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef
Arbetsplats