OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Vilka är vi?
Beställarenheten för stöd till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 38 medarbetare och vi är organiserade i tre olika specialiserade grupper, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen.
Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 27 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter/handläggare och en uppsökare.
Varför ska du söka jobb hos oss?
Hos oss får du engagerade kollegor som har roligt på jobbet. Vi kännetecknas av struktur, rutiner, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t.ex. mycket med barnperspektivet, bemötandefrågor och generell metodutveckling på enheten. Vi har ett väl utvecklat arbetssätt för hela handläggningsprocessen. Som ny medarbetare får du en mentor. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande och utveckling.
Arbetsbeskrivning
Som socionom har du möjligheten att arbeta med individen i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare inom beställarenheten med inriktning mot socialpsykiatri är betydelsefullt och mångfacetterat.
Du kommer att arbeta med personer under 65 år som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Med den enskildes behov i centrum utreder handläggaren behov av insatser enligt socialtjänstlagen samt följer upp beslutade insatser. I arbetet ingår att möta den sökande och dennes anhörig samt att samverka med externa och interna aktörer. I arbetet ingår även att du deltar i utvecklingsarbete inom enheten. Utredningsarbetet utförs med stöd av utrednings- och uppföljningssystemet DUR. Du ska genomföra utredningar som är rättssäkra och det ingår även att skriva yttranden utifrån rättspraxis. Fakturahantering ingår i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer:
För denna tjänst krävs att du har:
- Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms som likvärdig
- Erfarenhet av biståndshandläggning
- Mycket god datavana och administrativ erfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
Meriterande:
- Erfarenhet av Stockholms Stad - Paraplyet och DUR
- Kunskaper i MI
Som person är du flexibel, stabil, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl brukare, anhöriga, kollegor och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.