Biståndshandläggare sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och forma framtidens biståndshandläggning? Vi söker dig som vill ha ett betydelsefullt uppdrag med fokus på rättssäker handläggning och professionellt bemötande.

Tjänsten som biståndshandläggare ingår i biståndsenheten som består av 11 medarbetare som handlägger ärenden gällande LSS, hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt boendestöd. Enheten leds av enhetschef och gruppledare som båda har mångårig erfarenhet av handläggning inom enhetens område.

Jag som blir din närmsta chef heter Eleonore Kanervisto. Jag har sedan 2010 arbetat med både myndighetsutövning och utförande av hjälp och stödinsatser till äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättning. Att arbeta för en rättssäker myndighetsutövning med ett gott bemötande till våra medborgare driver mig i mitt arbete. Jag har en fantastisk arbetsgrupp på 11 personer där det råder god stämning och man hjälper och stöttar varandra. Vi utvecklar och förbättra vår verksamhet tillsammans både i det stora och i det lilla. Kumla kommun har framåtanda och visioner vilket gör att det är roligt och utvecklande att arbeta just här! Vill du bli en del av vårt team?

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare blir din uppgift att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp och ompröva beviljade beslut. Du kommer att ha nära samarbete och kontakter med de övriga handläggarna på enheten, med utförare, anhöriga, sjukvården samt övriga aktörer. Du ska självständigt bedriva omvärldsbevakning för ditt yrkesområde och medverka i förvaltningens utvecklingsarbete.

Vi vill att du ska trivas, utvecklas och lyckas med ditt uppdrag. Vi satsar därför på ett nära stöd från kollegor, gruppledare och chefer. Vi satsar också på kompetensutveckling för att skapa förutsättningar för dig och dina kollegor att lyckas i arbetet att uppnå våra mål. Detta handlar om både intern och extern kompetensutveckling för att hålla oss uppdaterade med gällande rättsläge och handläggning enligt arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC). Vi har de senaste åren satsat på att höja kompetensen inom IBIC för att säkerställa att alla personer vi träffar görs delaktiga i utredning om insatser. Vi erbjuder även goda möjligheter till friskvård i syfte att få hälsosamma arbetsplatser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom och har erfarenhet av handläggning inom Socialtjänstlagen. Du är bra på att möta människor i olika lägen i livet. Du är modig och bra på att hantera olika situationer som kan uppstå i dessa möten. Du kan också vara flexibel och hitta lösningar med individen i centrum. Andra egenskaper som vi ser är viktiga är att du är ansvarfull, att du kan arbeta självständigt och prioritera och att du är trygg i att fatta beslut.

Meriterande är utbildning och erfarenhet inom IBIC, verksamhetssystemet Life Care och MI.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här:
https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset, Torget 69280 Kumla
None

Postadress

Stadshuset
Kumla, 69280

Liknande jobb


Biståndshandläggare inom äldreomsorg

Biståndshandläggare inom äldreomsorg

13 december 2024

13 december 2024

Biståndshandläggare, SoL till kommun i Hallands län!

Biståndshandläggare, SoL till kommun i Hallands län!

18 december 2024

Vikarierande biståndshandläggare

Vikarierande biståndshandläggare

16 december 2024