OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för människor och en förmåga att sätta dig in i andra människors situationer? Då kan du vara vår nya kollega!
Vi söker nu en biståndshandläggare inom äldreomsorg och funktionsstöd, då en av våra medarbetare ska ta sig an nya utmaningar. Ett gott arbetsklimat är viktigt för oss och därför jobbar vi aktivt med arbetsbelastning, ärendemängd och teamarbete.
Biståndsenheten består av enhetschef, 8 biståndshandläggare, avgiftshandläggare, samordnare och en administrativ assistent. I arbetsgruppen finns en blandning av stor erfarenhet och ny kompetens med en vilja att stötta och hjälpa varandra.
Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med myndighetsutövning gällande äldre och funktionsnedsatta. Du ansvarar för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen. Du kommer även att förhålla dig till andra lagar, författningar, avtal och riktlinjer som reglerar verksamhetsområdet.
I arbetsuppgifterna ingår även samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare, samt andra professioner och myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Du har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Ditt bemötande ska vara förtroendeingivande och respektfullt. Vi ser att du har en positiv inställning och det är viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete som kräver förmåga till omprioritering utifrån de arbetsuppgifter som inkommer.
• Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och då främst inom äldreomsorgen.
• Kunskap om IBIC är önskvärt.
• Eftersom resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.
Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.
Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.