OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med cirka 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är Ett gott liv i en hållbar och växande kommun och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt. Vi tar avstamp i våra värdeord som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.
Att arbeta i en mindre kommun har många fördelar; närheten mellan människor ökar, liksom möjligheterna att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling.
Ett omväxlande och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad
Myndighetsenheten i Aneby kommun består av tre team med varsin enhetschef, Bistånd, Barn- och unga och Vuxen. Teamen arbetar tätt tillsammans både inom enheten och ihop med vår verkställighet. Vi månar om god intern samordning för samverkan och helhetssyn. Det är en betydelsefull del i vårt arbetssätt.
Inom team Bistånd arbetar fem biståndshandläggare, varav tre ansvarar för biståndshandläggning inom äldreomsorg och två för funktionshinderomsorg. Denna tjänst är riktad mot äldreomsorg.
Vi satsar på nära arbetsledning
Inom Myndighetsenheten som helhet och i team Bistånd satsar vi på nära arbetsledning och medarbetarna har även extern handledning. Som nyanställd får du en grundlig introduktion med dina kollegor som handledare. Under anställningen ges möjlighet till kompetensutveckling på arbetstid, flexibel arbetstid samt stor delaktighet i utvecklingen av verksamheten. Hos oss får du förutsättningar att utföra ett arbete med god kvalité.
Hos oss blir du del av en arbetsgrupp där vi är måna om varandra, har lätt till skratt, vi hjälps åt och tar gemensamt ansvar för vårt uppdrag. Detta är vår styrka. Vi lägger mycket tid på arbetsmiljö, arbetsglädje och sammanhållning. Årligen ges även möjlighet till att erhålla friskvårdsbidrag.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, våra personalförmåner, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som Biståndshandläggare äldreomsorg i Aneby kommun arbetar du med myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL). Dina arbetsuppgifter är att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL. Det innebär att du kommer att analysera individuella behov och fatta välgrundade beslut om lämpliga insatser. I rollen som biståndshandläggare kommer du också att arbeta med dokumentation och vårdplanering. Verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning, politiska mål och kommunens riktlinjer.
Som biståndshandläggare hos oss får du arbeta med en hög grad av självständighet och planering med stöd av lagstiftning, riktlinjer, praxis och prioriterade områden. Arbetet ska kännetecknas av professionalitet och gott bemötande samt lyhördhet inför brukarens behov och resurser.
I rollen samverkar du med andra yrkesgrupper i våra utförarverksamheter och legitimerad personal, anhöriga och externa parter så som Hälso- och sjukvården. Samverkan och helhetssyn är en viktig del i vårt arbete.
I det dagliga arbetet får du stöd och handledning av dina kollegor och enhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom äldreomsorg och/eller LSS/socialpsykiatri. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem Cosmic Link, Pulsen Combine samt med IBIC (Individens behov i centrum). B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du står bakom kommunens värdeord; öppenhet, utveckling och ansvar.
För att lyckas i rollen som biståndshandläggare behöver du vara strukturerad, noggrann och självständigt kunna planera och genomföra ditt arbete, men måste också vara en lagspelare. Som person är du flexibel och kan ställa om när situationen så kräver och arbeta under tidspress.
Du har en god samarbetsförmåga och kan lyssna in olika perspektiv. Du behöver kunna reflektera både tillsammans med kollegor och arbetsledning över de utmaningar som uppstår och bidra till att utveckla arbetsformer.
Det är av vikt att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du behöver ha ett salutogent och professionellt förhållningssätt som visar på din respekt, lyhördhet och empati för de människor du möter i arbetet samt för brukarens behov och resurser. Vi är måna om att bibehålla detta i alla lägen och stöttar varandra i det. Som person är du nyfiken, engagerad, driven, kreativ och lösningsorienterad. Du bidrar till ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor.
Vi värdesätter att du är intresserad av att lära och att du vill vara delaktig i vårt utvecklingsarbete och i preventivt arbete för god och nära vård.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka. Anställning kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut. Vid anställning kontrollerar vi medborgarskap eller uppehållstillstånd/ arbetstillstånd, relevanta dokument och referenser från tidigare arbetsgivare.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534