OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/.
Beskrivning
Vuxenenheten arbetar med myndighetsutövning inom flera olika områden.
På Vuxenenheten arbetar 14 medarbetare och det dagliga arbetet leds av 1: socialsekreterare och enhetschef. Du erbjuds internt metodstöd, extern processhandledning, kompetensutveckling, flexavtal, friskvårdbidrag samt möjlighet till visst distansarbete. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att utreda rätten till vård och omsorgsinsatser, tex hemtjänst, trygg hemgång eller särskilt boende. Ditt huvudsakliga uppdrag är att utreda behov, fatta beslut samt följa upp insatser beviljade enligt SoL, socialtjänstlagen. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket sker i samarbete med anhöriga, vårdgivare, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter.
Kompetens
Du är strukturerad, flexibel, med god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. I din roll som biståndshandläggare krävs en förståelse för vikten av god samverkan både internt och externt.
Kvalifikationer
- Socionom, socialpedagog eller annan lämplig utbildning.
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL.
- Erfarenhet av IBIC.
- Erfarenhet av SAMSA
- B-körkort
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och utdrag ur belastningsregister kommer begäras. Intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.