OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om jobbet
Biståndsenheten i Uddevalla består av en erfaren och kunnig arbetsgrupp.
Genom flexibilitet och gemensamt ansvarstagande möter vi våra brukare i en äldreomsorg som står inför en spännande framtid där vi tillsammans behöver hitta de bästa lösningarna utifrån demografiska utmaningar, pandemins lärdomar och välfärdsteknikens möjligheter.
Eftersom två av våra medarbetare valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu nya medarbetare till vårt team.
Arbetsuppgifter
- Ta emot ansökningar, utreda och fatta beslut om insatser för vår målgrupp, samt att följa upp besluten, enligt Socialtjänstlagen.
- Planera hem personer från sjukhus för en trygg och säker vårdövergång.
- Ge relevant information och vägledning inom ramen för vår serviceskyldighet.
- Samverka internt inom kommunen och externt med exempelvis hälso- och sjukvård och andra myndigheter.
- Vara delaktig i att utveckla enhetens arbete.
Genom din profession och ditt bemötande agerar du enligt värdegrunden (Öppenhet, professionalitet och respekt) och är en representant för Uddevalla kommun.
Vi söker dig som
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta i team såväl som självständigt samt gillar att dela med dig av din kunskap. Du ska vara är stresstålig, initiativtagande och hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt. För att trivas i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer ha många kontaktytor, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken och kreativ och gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.
Kvalifikationer
- Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- B-körkort
Meriterande är det om du har:
- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
- Erfarenhet av biståndshandläggning för äldre
- Erfarenhet av arbetssättet IBIC
- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare VoO
- Erfarenhet av arbete i vårdplaneringssystem SAMSA
Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringstiden.