OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Vi söker en biståndshandläggare som vill vara med i vår utveckling av ÄBIC / IBIC!
Vi har kommit en bra bit på väg med ÄBIC och fortsätter under hela 2016. Vi har fortlöpande handledning i ÄBIC från vår samordnare som tidigare varit nationell utbildare på Socialstyrelsen.
Österåker satsar på sina socionomer!
Tjänsten omfattas av Österåker kommuns särskilda lönesatsning på socionomer/biståndshandläggare/LSS-handläggare.
Läs mer på...
www.osteraker.se/lonetrappa
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Du utreder, bedömer och beslutar enligt delegation om insatser enligt SoL. Du följer därefter upp verkställigheten på individnivå. Det innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och förvaltningar inom kommunen.
Du arbetar i ett team tillsammans med övriga biståndshandläggare. Totalt finns det åtta biståndshandläggare inom enheten samt två boendesamordnare och en enhetschef. Till enheten hör också demenssjuksköterska, anhörigkonsulent och handläggare för uppsökande verksamhet. Verksamheten är organiserad inom socialförvaltningen.
Vi arbetar gemensamt med utvecklingsfrågor som en del av arbetet. Det stora nu är införandet av ÄBIC och vårdplanering över videolänk.
Arbetsplatser finns i Alceahuset Hackstavägen 22 i Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap vilket innebär ett nära stöd från kollegor och enhetschef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har högskoleutbildning sociala omsorgsprogrammet. Du behöver ha erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Du ska ha ett stort intresse och erfarenhet av arbete med målgruppen. En god social förmåga är en förutsättning för att hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Körkort är ett krav
Vi använder kommunens bilppol för resor i tjänsten
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning. Provanställnign 6 månader kan tillämpas.
Heltid
Månadslön
Flextid
Friskvårdstid och friskvårdsbidrag
Möjlighet att byta semesterersättning till extra semesterdagar
Tillträde enligt överenskommelse
Vi vill ha din ansökan senast 2016-10-17
Intervjuer kan påbörjas under annonseringsperioden
Välkommen med din ansökan!
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17