Biståndshandläggare SoL inriktning mot äldre

Arbetsbeskrivning

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för Funktionsstöd, söker en biståndshandläggare med inriktning mot äldre till vår nya Myndighetsenhet. Enheten består av bistånds-, LSS- och avgiftshandläggare, assistenter och anhörigstrateg samt enhetschef. Vi söker dig som vill bidra till utvecklingen av vår nya enhet och som dessutom har stor arbetsglädje. Vi erbjuder dig ett varierande och händelserikt arbete som passar dig som brinner för arbete med äldre.


Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär att ta emot inkomna ansökningar, göra utredningar, bedömningar och beställningar/uppdrag till utförarna enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Viva för dokumentation. I denna tjänst ingår att arbeta i utskrivningsteamet på lasarettet.


Kvalifikationer

Högskoleutbildning inom området exempelvis socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning eller utredningsarbete med inriktning mot äldre. Det är även en stor fördel om du har vana av samverkan med externa aktörer. B-körkort är ett krav. För att lyckas i uppdraget krävs även god kommunikation på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig med stort engagemang och arbetsglädje som vill bidra till vår nya Myndighetsenhet. Vi tror att du som söker detta är tydlig i din kommunikation och trygg vid beslutsfattande men samtidigt har en empatisk förmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar och är flexibel i ditt förhållningssätt. Det är av stor vikt att du kan skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Övrigt

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 november 2016

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024