OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun med knappt 29 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 medarbetare som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Biståndsenheten i Ale rekryterar fyra nya biståndshandläggare, två till respektive inriktning SoL och LSS. Enheten består av 10 medarbetare samt gemensam enhetschef. Vi förväntar oss att du har erfarenhet från yrkesområdet och kan bidra med idéer och nytänk för struktur och metoder inom enheten. Vi är sex engagerade handläggare med olika yrkeserfarenhet som ser fram emot att få fyra nya kollegor och det kreativa samarbete vi kommer att ha framöver. Din arbetsplats kommer att vara belägen i centrala Älvängen, nära pendeltåg och E45:an.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer, beroende på tjänstens inriktning, bestå av utredningsarbete enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) utifrån gällande lagstiftning och vägledning. Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser. Samverkan med externa och interna verksamheter är en viktig del i arbetet.
Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt uppdrag i biståndsenhetens utvecklingsarbete. Enheten erbjuder både metod- och extern processhandledning. Även kompetensutveckling och omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet hos oss.
KVALIFIKATIONER
Du som söker dig till oss är utbildad socionom eller har likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning är meriterande, samt erfarenhet av att ge stöd till/möta personer med olika former av funktionsnedsättningar.
Som biståndshandläggare har du en god förmåga att skapa kontakter och samarbeta såväl internt som externt. Du kan även arbeta självständigt och har en problemlösande och analytisk förmåga. Du har en god förmåga att se din egen roll i en politiskt styrd organisation och förstå komplexa sammanhang.
Erfarenhet av arbete i systemet Treserva samt Klara Svpl är meriterande.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Kommunen erbjuder sina medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag.
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Borg, verksamhetschef äldreomsorgen
0303-33 09 40, 0704-32 09 40
Fackliga företrädare nås via växeln
0303-33 00 00
verksamhetschef särskilda boenden och hemsjukvård Ellinor Seth
0303-33 0755
Biståndshandläggare LSS Anna Eilersson
0303-37 12 36, 0737-73 11 69
Verksamhetschef Ann-Sofie Borg, fr o m 2016-05-26
0303-33 09 40
Enhetschef Julia Kungur
0303-330558