OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Vuxenenheten arbetar med myndighetsutövning inom flera olika områden.
På Vuxenenheten arbetar 14 medarbetare och det dagliga arbetet leds av 1: socialsekreterare och enhetschef. På enheten erbjuds du, internt metodstöd, extern processhandledning, regelbunden kompetensutveckling, möjlighet till distans arbete och flex-avtal. Vi erbjuder dig ett
omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad.
Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att utreda behov, fatta beslut samt följa upp insatser beviljade enligt SoL, socialtjänstlagen samt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, vårdgivare, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter. I mötet med brukare och deras närstående är ett tryggt bemötande och ett varmt intresse för arbete med människor mycket viktigt.
Kompentens
Arbetet ställer höga krav på självständighet, ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och
god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. Du har förmåga att sätta dig in i en annan persons situation utan att ta över personens känslor. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. I din roll som biståndshandläggare krävs en förståelse för vikten av god samverkan både internt och externt.
Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och LSS.
• Erfarenhet av IBIC.
• B-körkort.
Kunskaper i verksamhetssystemet Combine och SAMSA är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Utdrag ur belastningsregister kommer begäras.
Övrigt
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.