OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som brinner för att göra skillnad för andra människor? Har du tidigare erfarenhet av biståndshandläggning och känner dig manad att söka nya utmaningar?
Då kan vi vara rätt för varandra!
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Myndighet och Uppdrag består idag av tretton handläggare samt enhetschef och samordnare. Utöver avgiftshandläggare är våra biståndshandläggare idag indelade i tre grupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden. Tillsammans utreder och beslutar vi om insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen.
Vi söker nu en positiv och kompetent medarbetare som kan täcka ett föräldravikariat i vår somatikgrupp.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Myndighet och Uppdrag får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC, (individens behov i centrum) samt möjligheten att arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Du kommer att utreda, bedöma, besluta samt följa upp individbeslut enligt SoL.
Du deltar aktivt i enhetens utveckling och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners, där brukaren står i fokus.
Kravprofil
• Examen från Socionomprogrammet (alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig)
• B-körkort (manuell bil)
• God datorvana
En förutsättning för att trivas och lyckas med uppdraget är att du är lösningsfokuserad, strukturerad och stresstålig. Du är en person som ser möjligheter i människors sätt att utvecklas och uttrycker dig väl såväl i tal som i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC- och/eller ICF.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
Övrigt
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där humor är en lika viktig ingrediens som våra centrala värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar. Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
I kommunen tillämpas individuell lönesättning och flexibel arbetstid. Vi kan även erbjuda semesterväxling, friskvårds- och patientavgiftsubvention samt extern handledning.
Tjänsten är ett föräldravikariat om 100% som sträcker sig som minst till mars 2021, med möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdag är 20-07-10.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!