OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu 2 biståndshandläggare som tillsammans med oss vill vara med och starta upp ett Tryggt hemgångsteam i Mölndals stad. Trygg hemgångsteamet har som mål att öka tryggheten och självständigheten för individen i samband med utskrivning från sjukhus. Där har du som biståndshandläggare en central roll.
Trygg hemgångsteamet kommer bestå av undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeuter och biståndshandläggare och enhetschef. Organisatoriskt kommer Trygg hemgång vara en del av område Hälso- och sjukvård.
Som biståndshandläggare bedömer du behov av bistånd enligt socialtjänstlagen och du arbetar utifrån en helhetssyn med
individens behov i centrum (IBIC).
Som biståndshandläggare i teamet har du en viktig roll när det gäller att levererar god och säker omsorg till våra brukare. Du har en viktig roll i att planera, leda och följa upp brukaren, där fokus ligger på kvalitet och förebyggande arbetssätt i brukarens egna hem. Det är därför viktig att du är trygg i din roll som biståndshandläggare och vi ser med fördel att du tidigare jobbat i team runt brukaren och att du jobbar med ett personcentrerat arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
För att kunna arbeta som biståndshandläggare behöver du ha en socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Du behöver ha kunskaper inom socialtjänstlagen och ha goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt samt tidigare erfarenhet av biståndshandläggning. Arbetet är självständigt men du kommer ingå i ett team av olika professioner. En stor del av vårt arbete innebär samverkan med andra och det är därför av stor vikt att du är strukturerad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Som person är du socialt aktiv, flexibel, kreativ och lösningsfokuserad. Det är av betydelse att du trivs både i det enskilda arbetet och ser vikten av teamarbete tillsammans med övriga professioner i teamet och andra viktiga kontakter runt brukaren. Du behöver ha en god digital kompetens och det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning, IBIC, Treserva och SAMSA.
Körkort är ett krav.
Urval och intervjuer kommer ske löpande i den här rekryteringen.
Är du personen vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm
Huseina Kamrudin
Mariette Petric
Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson
Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95