OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Vill du jobba i ett piggt och glatt team med mycket humor, där trivsel, samarbete och utveckling av yrkesområdet är prioritet. Bland annat arbetar vi nu med utvecklingen av IBIC. Du kommer ha många bollar i luften. I arbetet är du social, stödjande, motiverande, undersökande och fungerar som spindeln i nätet.
Arbetsuppgifter
Handläggning i form av utredning och beslut enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.
I arbetet ingår hembesök, samordnad individuell planeringsmöten sk. SIP, inhämtande av uppgifter, uppföljningar, omprövningar, samverka och samarbeta med andra huvudmän och samordning av vårdinsatser från flera vårdgivare. Arbetsuppgifterna innehåller uppgifter såsom att göra skriftliga biståndsutredningar, delegationsbeslut och skriftliga underlag för handläggning enligt ovannämnda lagar. Vissa andra arbetsuppgifter kan tillkomma.
Kvalifikationskrav
Formell kompetens (krav): Högskoleutbildning för socialt arbete. Arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet.
Meriterande kompetens (ej krav men önskvärt): Arbetslivserfarenhet som biståndsutredare. Teoretiska kunskaper och praktiska färdigheter inom följande områden: äldre, åldrande, funktionshinder, utredning, beslut, relationer, samverkan, samordning, regelverk, rättsutveckling, insatser, uppföljning och utvärdering. Erfarenhet och kompetens i IT-stöd så som tex Procapita/LifeCare.
Personliga egenskaper: Kunna sätta den äldre och funktionshindrade personens behov i fokus och säkerställa brukarens delaktighet och inflytande. Kunna uppmärksamma närståendes behov av stöd. Kunna ta emot och hantera synpunkter, ev. klagomål och förslag. Ha goda samtalsegenskaper. Förmåga att driva och genomföra förändringsprocesser. Kunna hantera tidspress. Formulera sig väl i tal och skrift. Kunna prioritera och strukturera sitt arbete. För att få en bra och bred sammansatt arbetsgrupp kommer vikt läggas på personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, startdatum efter överenskommelse, heltid, måndag-fredag
Kontaktpersoner
Enhetschef Jonny Isacsson tel. 0240 – 866 35
1:e Biståndshandläggare Susanne Eriksson 0240 – 868 34
Fackliga kontaktpersoner
Vision : via kommunens växel 0240 – 860 00
Vårdförbundet : via kommunens växel 0240 – 860 00
Akademikerförbundet SSR : via kommunens växel 0240 – 860 00
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 210906.
Vi tar endast emot ansökningar via vårat rekryteringssystem.