OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Avdelning Socialtjänst och fritid svarar för stadsdelens Individ- och familjeomsorg, fält, fritid och prevention samt myndighet och utförare inom funktionshinderområdet.
Vi arbetar för en sammanhållen socialtjänst. Enheten för vuxna består av ekonomiskt bistånd, Relationsvåldsteamet, biståndshandläggning för både barn och vuxna personer med funktionsnedsättning och vuxna/missbruk och socialpsykiatri. En enhetschef leder hela enheten och varje grupp har en biträdande enhetschef. Arbetsgruppen för funktionsnedsättning består av en biträdande enhetschef, 13 biståndshandläggare varav en har kontaktsekreteraruppdrag samt en administrativ handläggare som handlägger färdtjänst, riksfärdtjänst, turbundna resor och KBF. Biståndshandläggarna är uppdelade i team, ett med inriktning mot barn och ett med inriktning mot vuxna.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare med inriktning mot vuxna är dina arbetsuppgifter att utreda ansökningar om stöd till personer mellan 21-65år med funktionsnedsättning och fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Vårt uppdrag är att tillgodose behovet av insatser till våra brukare för att bidra till ett självständigt liv utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden DUR. Ditt arbete innebär många kontakter med olika samverkanspartners både internt och externt. Ett gott bemötande gentemot våra brukare och samarbetspartners är en självklarhet för oss.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen, erfarenhet av myndighetsutövning och meriterande är om du tidigare arbetat som biståndshandläggare inom funktionsnedsättning. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig:
• Extern handledning med arbetsgruppen
• Möjlighet till vidareutveckling genom utbildning
• Flextid
• Subventionerad friskvård och friskvårdstimme
• Möjlighet att semesterväxla
• En härlig arbestgrupp med god sammanhållning
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringsajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion , funktionsnedsättning eller ålder.
Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter