OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu behöver vi inom biståndsenheten tillsätta en biståndshandläggare som gillar utmaningar och som vill bidra till en bättre vardag för våra medborgare.
Vem söker vi efter?
• Du är socionom eller annan motsvarande högskoleutbildning inom social omsorg och ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom äldreomsorg eller andra omsorgsverksamheter.
• Är utvecklingsinriktad, kreativ, har ett intresse och fallenhet för socialt arbete.
• Är trygg person och ha en god förmåga att kommunicera med andra.
• Gillar att vara spindeln i nätet.
• Har körkort.
Vad blir ditt bidrag?
• Att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (Individens Behov I Centrum).
• Att utreda ansökningar, fatta beslut och säkerställa verkställande av beslut.
• Att delta i utvecklingen av verksamheten. Du har en viktig roll med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.
Vad erbjuder vi dig?
• Individuell introduktion utifrån dina behov.
• Kontinuerlig handledning.
• Kontinuerlig kompetensutveckling.
• Möjlighet att byta ut semesterersättning mot extra semesterdagar.
• Vi har flextid och arbetar 38,45 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16.15 under hela året.
• Här finns den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar, nära ledarskap och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling.
• Friskvårdssubvention samt möjlighet att arbeta hemifrån till viss del.
• En arbetsgivare som lägger fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar med nära ledarskap och lönetrappa utöver den vanliga lönerevisionen.
Vår arbetsplats är belägen centralt i Kungsängen, två minuters gångväg från pendeltåg, bussar och allmän service. På biståndsenheten finns det 1 enhetschef, 2 admininstratörer, 2 samordnare, 7 biståndshandläggare och 3 undersköterskor i team Trygg förstärkt hemgång. Vi arbetar med att stötta, stärka och utveckla varandra i våra uppdrag. Även om alla vi jobbar på olika håll och ibland till och från hemifrån så säkerställer vi närheten till varandra. Vi har väldigt olika bakgrunder och erfarenheter och ser det som en styrka att utveckla varandra.
Om ansökan: Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Vi ber dig vänligen att INTE ladda upp några dokument såsom CV, personligt brev eller LinkedIn-profil. Istället besvarar du på några korta frågor när du ansöker, för en enkel ansökningsprocess och vår möjlighet att utvärdera alla kandidater på lika villkor.
Omfattning: Heltid.
Sista ansökningsdag: 2021-03-31.
Tillträde: Tillträde omgående.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktperson: Isabel von Wachenfeldt, enhetschef för Biståndsenheten. Tel: 08-581 696 16. E-post, isabel.vonwachenfeldt@upplands-bro.se
Facklig företrädare: Kontakta kundcenter på 08-581 690 00.
När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ned i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor