OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker inom biståndsenheten en biståndshandläggare som gillar utmaningar och som vill bidra till en bättre vardag för våra medborgare.
Vi söker dig som:
• Är socionom eller har annan motsvarande högskoleutbildning inom social omsorg.
• Gärna har erfarenhet från arbete inom äldreomsorg eller andra omsorgsverksamheter.
• Är utvecklingsinriktad, kreativ, och har ett intresse och fallenhet för socialt arbete.
• Är trygg person och ha en god förmåga att kommunicera med andra.
• Gillar att vara spindeln i nätet.
• Har B-körkort.
Vad blir ditt uppdrag?
• Att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (Individens Behov I Centrum).
• Att utreda ansökningar, fatta beslut och säkerställa verkställande av beslut.
• Att delta i utvecklingen av verksamheten. Du har en viktig roll med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.
Vad erbjuder vi dig?
• Individuell introduktion utifrån dina behov.
• Kontinuerlig handledning.
• Kontinuerlig kompetensutveckling.
• Möjlighet att byta ut semesterersättning mot extra semesterdagar.
• Vi har flextid och arbetar 38:45 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16:15 under hela året.
• Här finns den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar, nära ledarskap och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling.
• Friskvårdssubvention samt möjlighet att arbeta hemifrån till viss del.
• En arbetsgivare som lägger fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar med nära ledarskap och lönetrappa utöver den vanliga lönerevisionen.
Vår arbetsplats är belägen centralt i Kungsängen, två minuters gångväg från pendeltåg, bussar och allmän service. På biståndsenheten är vi 10 personer, chef, samordnare och biståndshandläggare, som arbetar med att stötta, stärka och utveckla varandra i våra uppdrag. Även om alla vi jobbar på olika håll och ibland till och från hemifrån så säkerställer vi närheten till varandra. Vi har väldigt olika bakgrunder och erfarenheter och ser det som en styrka att utveckla varandra.
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-20. Urval kommer att ske löpande under rekryteringen.
Om rekryteringsprocessen:
Vi genomför denna rekrytering CV-löst. Det innebär att vi vänligen ber dig att inte ladda upp några dokument såsom CV, personligt brev eller LinkedIn-profil. Vi vill att du istället besvarar våra urvalsfrågor som är baserade på rollens kravprofil. På så vis vill vi ge dig möjlighet till en enkel jobbansökan, och oss möjligheten att utvärdera alla sökande på lika villkor.
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor