OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två biståndshandläggare till äldreomsorgen i Sundbybergs stad.
Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi.
På Äldreförvaltningen i Sundbybergs stad strävar vi efter att ha länets bästa äldreomsorg. Arbetet ska kännetecknas av nöjda kunder/boende/gäster, god arbetsmiljö, ordning och reda och en organisation som arbetar med ständiga förbättringar. Äldreförvaltningens motto ”Mänskliga möten – vi bryr oss” ska genomsyra all verksamhet
Om jobbet
Vi arbetar med myndighetsutövning för personer över 65 år enligt Individens Behov I Centrum, IBIC, och är ISO-certifierade, vilket bidrar till god kvalité i vår verksamhet, vi arbetar med att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Vi är också HBTQI-certifierade vilket vi är stolta över.
Enheten består av en myndighetschef, en biträdande myndighetschef, nio biståndshandläggare, en boendesamordnare och en handläggare med ansvar för färdtjänst och riksfärdtjänst. Vi kommer från januari nästa år även att ha två avgiftshandläggare.
Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du tar emot ansökan, utreder och fattar beslut om rätten till bistånd samt följer upp och omprövar beslut enligt Socialtjänstlagen. Du är även delaktig i enhetens kvalitetsarbete. Arbetet innebär även mycket kontakt med de enskilda kunderna samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst.
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar och en positiv anda. Humor och arbetsglädje är viktigt för oss.
Vi erbjuder dig en kreativ förvaltning med möjlighet till professionell utveckling. Sundbybergs stad erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet att växla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar. Vi sitter i moderna lokaler i Sundbybergs stadshus.
Är du den vi söker?
Vi vill att du har socionomutbildning eller annan relevant utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är noggrann. Arbetet kräver även att du har ett professionellt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och alltid ger ett gott bemötande. Du är också flexibel, ansvarstagande och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg, det är även meriterande om du behärskar systemet Treserva. Tidigare erfarenhet av IBIC ses som värdefullt.
Folkhälsomyndigheten anser att vaccination av vård- och omsorgspersonal är en viktig faktor för patientsäkerheten och att ovaccinerad personal inte bör delta i nära vård och omsorg för personer över 70 år och riskgrupper. I Sundbybergs stad delar vi Folkhälsomyndighetens uppfattning och ser patientsäkerheten som vårt viktigaste uppdrag.
Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Urvalsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast den 14 december 2021.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.