OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorgens myndighetsenhet i Sundbybergs stad präglas av professionalitet, god arbetsmiljö, rättsäkerhet och en organisation som arbetar med ständiga förbättringar. Äldreomsorgens motto ”Mänskliga möten – vi bryr oss” ska genomsyra all verksamhet.
Äldreomsorgens myndighetsenhet är en enhet inom sektorn för väldfärd och omsorg. Vi arbetar med myndighetsutövning för personer över 66 år enligt Individens Behov I Centrum (IBIC), och är ISO-certifierade, vilket bidrar till god kvalité i vår verksamhet, vi arbetar med att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Enheten är HBTQI-certifierade vilket vi är stolta över.
Enheten består av en enhetschef, en gruppledare, tolv biståndshandläggare, en boendesamordnare, en handläggare med ansvar för färdtjänst och riksfärdtjänst samt två avgiftshandläggare.
Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du tar emot ansökan, utreder och fattar beslut om rätten till bistånd samt följer upp och omprövar beslut enligt Socialtjänstlagen. Arbetet innebär även mycket kontakt med de enskilda omsorgstagarna samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst.
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar och en positiv anda. Humor och arbetsglädje är viktigt för oss. I Sundbybergs stad erbjuder vi friskvårdsbidrag och semesterväxling till extra lediga dagar.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är socionom eller som vi bedömer har likvärdig högskoleutbildning. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är noggrann. Arbetet kräver även att du har ett professionellt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och alltid ger ett gott bemötande. Du är också flexibel, ansvarstagande och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid, tillträdde tidigast 1 december eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden.
Ansök senast den 10 september.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!