OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två biståndshandläggare inom myndighet äldre i stadsområde Sydväst. En tjänst är en tillsvidareanställning och ett är vikariat om sex månader.
Arbetet innebär att i mötet med individen utreda, bedöma resurser och behov samt besluta om bistånd med tydliga mål avseende social omsorg. I tjänsten som biståndshandläggare är det viktigt att arbeta utifrån en helhetssyn med brukaren i fokus. Med engagerade kollegor kommer du arbeta med att utreda och bedöma behov för att sedan besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetsuppgifterna ingår också att följa upp och utvärdera samt ompröva redan beviljade insatser.
Uppdraget innebär att säkerställa en likvärdig och rättssäker handläggning med fokus på individens inflytande och delaktighet. Samarbete och samverkan sker tvärprofessionellt på individ, grupp och organisationsnivå så att individens behov tillgodoses. Du har ett nära samarbete med både interna och externa samarbetspartners såsom kollegor, hemtjänst, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt övrig socialtjänst. I Göteborgs Stad arbetar vi med LOV (Lag om valfrihetssystem).
På vår enhet kommer du arbeta tillsammans med två erfarna metodhandledare och en arbetsgrupp med bred kompetens som består av 27 biståndshandläggare. Det ger goda möjligheter till kunskapsutbyte för dig som vill utvecklas i din myndighetsroll.
I ditt yrke behöver du hålla dig uppdaterad inom aktuell forskning. Arbetstiden är dagtid mellan 08:00-16:00. Vi har flexavtal.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning och erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. Vi ser även att du har god datorvana samt förmåga att uttrycka dig adekvat i tal och skrift. Det är önskvärt att du har B- körkort.
Vi söker dig som är bra på struktur och planering samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. I och med att du har kontakt med flera andra aktörer är det viktigt att du är duktig på att samarbeta samtidigt som du klarar att arbeta självständigt i din roll. För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig samt är lyhörd.
Känner du igen dig i beskrivningen ovan, tveka inte att skicka in din ansökan!
Urval och intervjuer kan komma att ske under annonseringstiden.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.