OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?
Här kommer du trivas om du söker ett omväxlande arbete där vi gör skillnad i människors vardag.
Vi söker dig som blir utmanad av att arbeta med myndighetsutövning inom socialt arbete, där rättssäkerhet och bemötande är viktigt. Vi tror att vi kommer att bli ännu bättre med dig i vårt team och ser fram emot din ansökan!
Rollen som biståndshandläggare
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med personer som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Med den enskildes behov i centrum utreder handläggaren behov av insatser enligt SoL och LSS samt följer upp beslutade insatser. Vi sätter individen i centrum vilket innebär att vi lägger stor vikt vid att individen ska känna sig delaktig i processen och ha förståelse för beslut och de insatser som sätts in.
I utredningsgruppen inom socialpsykiatri arbetar vi med personer mellan 20-65 år och i utredningsgruppen funktionsnedsättning arbetar vi med personer mellan 0-65 år.
Vi använder Motiverande Samtal (MI) och arbetar kontinuerligt med vidareutveckling av alla våra metoder och du som medarbetare träffar dessutom en extern handledare en gång i månaden. Vi arbetar med en lärande organisation och med att utveckla vår egen verksamhet där du förväntas ta aktiv del i detta genom deltagande i olika arbetsgrupper och enskilda uppdrag.
Nu söker vi söker en biståndshandläggare på ett års vikariat till området funktionsnedsättning. Vi vill ha dig som vår nya kollega så tveka inte med att skicka in din ansökan till oss!
Vi erbjuder dig
Som nyanställd kommer du få en mentor tilldelad och en introduktion utifrån dina egna förutsättningar och kunskaper. För att uppnå den höga kvalitet vi eftersträvar i våra bedömningar så arbetar vi med kontinuerlig ärendedragning samt intern och extern handledning för våra medarbetare. Hos oss får du bra kollegor och ett nära chefsstöd.
Vi tillämpar generösa flextider, sommar- och vinterarbetstid, vilket gör att du har möjlighet att planera ditt eget arbete och i samråd med arbetsteamet styra din arbetstid. Vi hoppas att du liksom vi tror på kontinuerlig utveckling och du har därför också tillgång till det stora utbudet av utbildningar inom Stockholm Stad.
Som anställd inom Stockholm Stad har du tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även förmånliga priser hos flera gymkedjor. Naturligtvis har vi även ett generöst friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder. Läs gärna mer om våra förmåner på https://jobba.stockholm/formaner/
Personliga egenskaper
Som person trivs du med variation och har lätt för att anpassa dig utifrån förändrade omständigheter. Du är duktig på att självständigt driva ditt eget arbete, du är noggrann och har ett strukturerat förhållningssätt när du organiserar ditt arbete. Du tar initiativ till att uppmärksamma behov av förändringar och utveckling. Du har en ekonomisk medvetenhet. När det uppstår oförutsedda situationer är du lugn och bidrar med ett realistiskt perspektiv. Arbetet som biståndshandläggare är mångfacetterat, omväxlande och ibland utmanande och du behöver vara flexibel och ibland kunna ställa om din planering. Eftersom arbetet handlar om att arbeta med människor, kommer du vara framgångsrik om du gillar att skapa relationer och samarbeta. Du har en förmåga att etablera kontakt med människor som har särskilda behov.
Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- goda kunskaper om gällande lagstiftning
- goda språkliga och skriftliga kunskaper i svenska.
Vi ser det som meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionshinder och psykisk ohälsa. Det är också meriterande om du kan stadens verksamhetssystem Paraplyet.
Beställarenheten
Socialpsykiatri och funktionsnedsättning på Beställarenheten består av engagerade personer som drivs av att göra skillnad. Vi är en grupp som alltid stöttar varandra i det dagliga arbetet och arbetar tillsammans för att förbättra vår verksamhet. På enheten är vi drygt 27 medarbetare, varav två samordnare, en Case manager, en löpare, en avtalshandläggare samt tillgång till en administrativ stödenhet. Arbetet leds av en enhetschef och två biträdande chefer.
Hur går vi vidare?
För oss är det viktigt med kompetensen. Vi arbetar fördomsfritt i våra rekryteringar och vill ha hjälp av dig på vägen. Vi ber dig därför att:
- Fokusera på dina erfarenheter i CV.
- Ha inte med bild, personnummer, adress och inte heller information om dina intressen och privata situation i ditt CV.
- Istället för att bifoga personligt brev, vill vi att du skriver kort, (max 300 ord) om varför du är intresserad av den här tjänsten.
Vi är genuint intresserad av dig som individ men i det här läget vill vi bara fokusera på dina kompetenser.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motivera diskriminering.
Övrigt
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.