OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med handläggning och myndighetsutövning enligt gällande lagar och riktlinjer. Dina främsta uppgifter innefattar att utreda, bedöma och fatta beslut om bistånd enligt socialtjänstlagen, främst inom hemtjänst och äldreboenden.
DETTA SÖKER VI
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en högskoleutbildning med inriktning mot social omsorg, alternativt en annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete är meriterande. Körkort är ett krav.
Vi ser gärna att du har följande egenskaper:
Stark kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
God samarbetsförmåga med ett lyhört och tydligt förhållningssätt
Förmåga att fatta objektiva, sakliga och tydliga beslut inom ramarna för gällande lagar och regelverk
Social kompetens, empatisk förmåga, och flexibilitet
Ansvarstagande och förmåga att arbeta självständigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi värdesätter en arbetsplats med jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald. Hos oss gäller rökfri arbetstid, och vi erbjuder friskvårdsförmåner, inklusive en friskvårdstimme per vecka och friskvårdsbidrag. Genom vår hälsoportal kan du boka in dig på olika aktiviteter, som massage, träningspass och föreläsningar.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Veronica Nylund via e-post: veronica.nylund@studentconsulting.com
Urval sker löpande, ansök redan idag!
Fackliga kontaktpersoner
Christer Carlsson, Akademikerförbundet SSR
070-390 36 11
Marianne Ericsson-Westin, Vision
0921-628 37
OM FÖRETAGET
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584