OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Välkommen till oss
Beställarenheten för äldre i Skarpnäck ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS och vi söker nu en biståndshandläggare till oss!
Vi erbjuder
Vårt kontor är beläget på Björkhagsplan 6.
Förutom enhetschef arbetar två biträdande chefer nära biståndshandläggarna i det dagliga arbetet. På enheten arbetar idag 15 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning, därutöver finns det en ädrelots, administrativt stöd och specialfunktioner som avgiftshandläggare, färdtjänsthandläggare och ekonomiansvarig. Som arbetsgrupp arbetar vi aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor.
Hos oss finns det stora möjligheter till vidareutveckling genom utbildningar och kurser samt att kunna specialisera sig inom ett eller flera spjutspetsområden. Efter vår utökning till 15 handläggare 2022 har vi i snitt cirka 50 ärenden per handläggare. Som nyanställd biståndshandläggare får du en strukturerad introduktion med en tilldelad mentor.
Vi har stort engagemang för vår målgrupp och sätter högt värde på samarbete, professionalitet, rättssäkerhet och så klart att ha roligt på arbetsplatsen.
Din roll
Vårt kontor är beläget på Björkhagsplan 6. Förutom enhetschef arbetar två biträdande chefer nära biståndshandläggarna i det dagliga arbetet. På enheten arbetar idag 15 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning, därutöver finns det en ädrelots, administrativt stöd och specialfunktioner som avgiftshandläggare, färdtjänsthandläggare och ekonomiansvarig. Som arbetsgrupp arbetar vi aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor.
Hos oss finns det stora möjligheter till vidareutveckling genom utbildningar och kurser samt att kunna specialisera sig inom ett eller flera spjutspetsområden. Efter vår utökning till 15 handläggare 2022 har vi i snitt cirka 50 ärenden per handläggare. Som nyanställd biståndshandläggare får du en strukturerad introduktion med en tilldelad mentor.
Vi har stort engagemang för vår målgrupp och sätter högt värde på samarbete, professionalitet, rättssäkerhet och så klart att ha roligt på arbetsplatsen.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Avslutad socionomexamen
God kunskap om aktuell lagstiftning
Ett professionellt myndighetsutövande förhållningssätt
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av biståndshandläggning inom äldreomsorgen.
Övrigt
Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid, friskvårdspeng samt sommartid. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar, gym och träningsanläggningar.
Läs mer om staden som arbetsgivare här: https://jobba.stockholm/formaner
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.