OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet arbete och bostad
Har du socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet? Trivs du i en roll där du får använda din förmåga att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och specialisthandläggare och chef. Vi har stort fokus på digital utveckling! Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation. Det innebär att du kan växla mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatserna bostad med särskild service och daglig verksamhet samt kompletterande insatser för personer som bor i bostad med särskild service. Uppföljning av insatserna är en viktig del av arbetet för att säkerställa att insatserna är av god kvalitet och att den enskilde ges möjlighet till delaktighet och inflytande i utformningen av stödet. Att ha kontakt med den enskilde, legala företrädare och övriga professioner runt den enskilde är en stor del av arbetet. I din roll ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig à jour med rättsläget.
Viktigt för oss är:
• Att göra skillnad för våra brukare
• Att arbeta tillsammans - teamarbete
• Att tänka nytt - för våra brukares bästa
• Att få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen
Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du goda kunskaper i dokumentation och goda kunskaper i Lifecare och IBIC är det meriterande.
Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du är strukturerad och kan planera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Maja Erkstam, 018-727 56 39.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43