Biståndshandläggare till Myndighet, arbete och bostad i Uppsala

Biståndshandläggare till Myndighet, arbete och bostad i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Myndighet, arbete och bostad i Uppsala

Myndighet, arbete och bostad går en spännande och händelserik framtid tillmötes och behöver nu utöka sitt arbetslag med en biståndshandläggare som har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Har du tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och arbete utifrån SoL och LSS och vill arbeta med myndighetsutövning, handläggning och utredningar? Då kan det här vara jobbet för dig!

Omsorgsnämnden ansvarar för att personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning får det stöd och den service de behöver, bland annat genom LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Nämnden ansvarar både för den verksamhet som bedrivs i egen regi och verksamhet som är upphandlad enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller lagen om valfrihetssystem (LOV).

Viktigt för oss är:

• Att göra skillnad för våra brukare
• Att arbeta tillsammans - teamarbete
• Att tänka nytt - för våra brukares bästa
• Möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen


Läs mer om vår verksamhet här: Uppsala kommun (http://www.uppsala.se)

Ditt uppdrag
Som biståndshandläggare på enheten arbete och bostad arbetar du med att utreda, bedöma och fatta beslut om insatserna bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt LSS samt kompletterande insatser för personer som bor i bostad med särskild service. Uppföljning av insatserna är en viktig del av arbetet för att säkerställa att insatserna är av god kvalitet och att den enskilde ges möjlighet till delaktighet och inflytande i utformningen av stödet. Att ha kontakt med den enskilde, deras anhöriga eller legala företrädare och samt övriga professioner runt den enskilde är en stor del av arbetet. I din roll ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig à jour med rättsläget. Du kommer att rapportera till enhetschef.

Din bakgrund
För att söka tjänsten ska du ha socionomexamen och kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser även att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare, myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg, handläggning samt arbete utifrån SoL och LSS.

Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter samt har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du en person som är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt är kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Maja Erkstam, 018-727 56 39

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024