Biståndshandläggare till myndighet omsorgsnämnden

Biståndshandläggare till myndighet omsorgsnämnden

Arbetsbeskrivning

Myndighet Omsorgsnämnden

Har du erfarenhet av myndighetsutövning och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som biståndshandläggare. Vi på myndighet omsorgsnämnden erbjuder både en trevlig arbetsplats och goda möjligheter till avancemang. Välkommen med din ansökan!

Vi söker biståndshandläggare som handlägger insatser om stöd enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen till vuxna personer med fysisk och/eller socialpsykiatrisk funktionedsättning.

En enhet handlägger stöd till personer från 18 år och uppåt med socialpsykiatrisk och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning eller sjukdom. Då arbetar vi både enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

En enhet handlägger insatser om stöd enligt socialtjänstlagen (SoL) i form av service, vård och omsorg i ordinärt boende och särskilt boende för personer i åldrarna 21-65 år med fysisk funktionsnedsättning eller sjukdom.

Ditt uppdrag
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda och bedöma behov och fatta beslut samt följa upp beslutade insatser. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samverkan med kollegor och chef. I arbetet ingår att träffa brukare och företrädare samt att samverka med olika aktörer till exempel utförare eller andra myndigheter i brukarens nätverk och såväl internt som externt. En stor del av arbetet innebär att dokumentera utifrån de enskildas ansökningar och i relation till aktuell lagstiftning. Målet med vårt arbete är att utifrån gällande lagstiftning i samverkan med brukare och andra aktörer hitta ett bra stöd som bidrar till en fungerande vardag för de som har rätt till hjälp och stöd från oss.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har MI-utbildning. Arbetet kräver att du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom funktionshinderomsorg. Har du erfarenhet av arbete som biståndshandläggare ses det som meriterande.

För att lyckas i arbetet behöver du ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda kunskaper i Office-paketet. Det är en fördel om du har goda kunskaper i dokumentation.

Som person är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar.

Sist men inte minst är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Carina Gustafsson, enhetschef, 018-727 51 10.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Anna-Maria Samuelsson, 018-727 51 30.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024