OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet Omsorgsnämnden
Har du erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och arbete utifrån SoL och LSS? Vill du vara med och bidra på ett konkret och viktigt sätt? Då bör du läsa vidare och söka jobbet som biståndshandläggare!
Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation med möjlighet att arbeta hemifrån till viss del. Vi har stort fokus på digital utveckling.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen (Sol) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och följa upp beslut och insatser. Vår målgrupp är personer med psykiska funktionshinder och/eller neuropsykiatriska funktionshinder från 18 år och uppåt. Det ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. Dokumentation och individuella möten och vårdplaneringar är andra viktiga delar av uppdraget.
Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt pågående utbildning till socionom, kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som är relevant för tjänsten. Har du vidareutbildning i våld i nära relationer eller MI-utbildning ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete med handläggning, myndighetsutövning och av arbete utifrån SoL och LSS. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och av myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg eller äldreomsorg. Vi ser att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda kunskaper i Office-paketet. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i dokumentation.
Som person samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som är flexibel och kan se möjligheter i förändringar.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Carina Gustafsson, enhetschef, 018-727 51 10.
Fackliga företrädare:
Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43