OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplats och arbetsuppgifter Biståndshandläggningen i Svedala kommun är fördelad på fyra tjänster, som organisatoriskt tillhör område Myndighetsutövning. Det innebär att avdelningen också omfattar socialsekreterare och LSS-handläggare, totalt ett 20-tal personer. Arbetet leds av myndighetschef och 1:e socialsekreterare. Arbetsuppgifterna består av att utreda och besluta enligt Socialtjänstlagen och Färdtjänstlagen. SoL-utredningarna kan innebära deltagande i vårdplaneringar på de tre sjukhusen i regionen. Arbetet innebär också att med brukaren i fokus ha ett nära samarbete med verkställarna. Arbetet är självständigt med hög grad av delegation. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller högskoleutbildning på social omsorgslinje samt erfarenhet av biståndsbedömning för äldre och fysiskt och psykiskt funktionshindrade. Goda kunskaper i svenska erfordras samt god datorvana. Du måste kunna arbeta självständigt, vara positiv och flexibel samt ha en personlig mognad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då flertalet av våra medarbetare inom Vård och omsorg är kvinnor ser vi gärna manliga sökanden.