OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en biståndshandläggare som handlägger både utifrån SoL och LSS.
Som biståndshandläggare i individ- och familjeomsorgens verksamhet handlägger du ärenden genom att utreda, bedöma och fatta beslut enligt såväl Socialtjänstlagen som LSS. Arbetsuppgifterna består även i att följa upp och ompröva beviljade insatser. Inom ramen för tjänsten så samarbetar och samverkar du med bland annat övriga handläggare samt aktörer inom funktionshinderområdet och äldreomsorgsområdet. Arbetet består av många möten utöver klientsamtal med exempelvis boendepersonal och enhetschefer, anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt annan personal inom IFO. I dagsläget så är övervägande del handläggning SoL.
Du ingår i en liten arbetsgrupp med ytterligare tre biståndshandläggare.
Vi arbetar med Pro Capita som dokumentationssystem.
KVALIFIKATIONER
Du är socionom, socialpedagog eller har motsvarande akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från målgrupperna, samt myndighetsutövning gällande äldre- och funktionshinderområdet är meriterande.
Vi söker dig som är engagerad och lösningsfokuserad med förmåga till nytänkande och som vill vara delaktig i ett utvecklingsarbete kring kvalitet och metod. Du är prestigelös i samarbetet med kollegor och har ett professionellt förhållningssätt med respekt och empati för de människor vi möter i vårt arbete. I arbetet på en liten enhet krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt. Utöver god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt har du även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
OBS! Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan.
Vi kan erbjuda Dig en trevlig och dynamisk arbetsgrupp, extern handledning och friskvårdspeng upp till 2 500 kr/år.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef IFO Susan Gren
0123-191 00
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Enhetschef Hemsjukvården Eva Edström
0123-19100
Enhetschef Cathrine Karlson
0123-193 22, 070-301 91 56
Enhetschef Magdalena Ståhl
070-601 06 12
Enhetschef Charlotte Holgersson
0123-194 46, 070-645 71 60
IFO-chef Louise Skymnevik
0123-191 00
Enhetschef Hemsjukvården Eva Edström
0123-19227
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Enhetschef Peter Tirheden
0123-192 44