OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsnämndens myndighet
Har du erfarenhet av myndighetsutövning och arbete utifrån SoL och LSS? Är du på jakt efter en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som biståndshandläggare. Vi ser fram emot din ansökan!
Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. Du får stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor, specialisthandläggare och chef. Vi har nu ett stort fokus på digital utveckling och utforskar området kopplat till vad som är förenligt med vårt arbete. Hos oss växlar vi mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och följa upp beslut och insatser. Det ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän.
På aktuell enhet handlägger vi målgruppen socialpsykiatri. Målet med vårt arbete är att utifrån gällande lagstiftning i samverkan med brukare och andra aktörer hitta ett bra stöd som bidrar till en fungerande vardag för de som har rätt till hjälp och stöd från oss.
I uppdraget ingår även att:
• skriva utredningar
• besluta i ärenden enligt SoL och LSS
• planera in och hålla möten med klienter.
Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du MI-utbildning ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda systemkunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning samt av arbete utifrån SoL och LSS. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg, inom äldreomsorg och eller individ- och familjeomsorg. Det är en fördel om du har goda kunskaper inom dokumentation och IBIC.
Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Theresia Larsson, enhetschef, 018-727 51 25
Carina Gustafsson, enhetschef, 018-727 51 10.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson 018-727 24 24
Vision, Anna-Maria Samuelsson, 018-727 51 30.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43