OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vill du arbeta med myndighetsutövning och är intresserad av målgruppen äldre? Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av professionalism, värme och hög arbetsmoral.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Beställarenheten är en lärande organisation med mycket erfarenhet, kunskap och det är nära till stödfunktionerna som ger stöd och hjälp i det dagliga arbetet. Enheten sitter i nya fräscha lokaler i Garnisonen på Östermalm. Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdspeng. Vi tillämpar även sommartid.
Rollen som biståndshandläggare
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen för personer över 65 år. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen.
Enheten för biståndsbedömning
Totalt omfattas cirka 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Äldreomsorgen är organiserad i en beställar- och utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarområde och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning, beställning och uppföljning av beslutade insatser inom verksamhetsområdet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen och goda kunskaper i gällande lagstiftning och riktlinjer. Du ska ha tidigare erfarenhet av biståndsbedömning inom äldreomsorg eller LSS. Eftersom det i rollen som biståndshandläggare ingår mycket skriftlig dokumentation och muntlig kommunikation är det viktig att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av biståndsbedömning inom Stockholms stad.
Som person är du strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. För att lyckas i rollen som myndighetsutövare är det viktigt att du kan behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.