Biståndshandläggare till Partille kommun

Biståndshandläggare till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsgivare och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 5–6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.

Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt SoL och LSS. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.

Vår enhet kännetecknas av hög kompetens och ett genuint engagemang. Våra medarbetare stannar länge och trivs med sin arbetsmiljö vilket vi är väldigt stolta över. Nu finns äntligen chansen att bli en av oss!

Nu söker vi dig som vill arbeta med det viktiga uppdraget som biståndshandläggare i vårt planeringsteam där du tillsammans med kollegor gör skillnad för dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
- Tycker du om att arbeta i team?
- Vill du vara med och påverka?
- Är arbetsmiljön viktig för dig?

Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att bibehålla vår goda arbetsmiljö med bra förutsättningar och närhet till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. ´Tillsammans arbetar vi aktivt med utveckling och kvalitetsarbete.

Du ingår i vårt planeringsteam som består av fem handläggare och vi söker dig som vill arbeta i team för att brukarna ska kunna lämna sjukhuset när de är utskrivningsklara samt följa upp de brukarna som efter sjukhusvistelse får beslut om korttidsplats. I teamet ingår även sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter och ni har gemensam extern processhandledning. Teamets medarbetare har sina arbetsplatser nära varandra för en smidig samverkan i det dagliga arbetet. Planeringarna tillsammans med brukare och sjukvårdens representanter sker i första hand genom digitala möten.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och utskrivningsplanering från sjukhus. B-körkort och körvana är ett krav.

Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.


Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss! Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.

För anställning i brukar- eller patientnära verksamheter är vaccination mot covid-19 viktigt för att förebygga smitta. I Partille kommun ser vi det därför som meriterande om du är fullvaccinerad.

För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34

Sammanfattning

Besöksadress

Gamlakronv.34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024