OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Individ och familjeomsorgen består av tre enheter sedan 1 januari 2020: Arbete och försörjning, barn och familj och den nystartade enheten Socialtjänstens mottag.
En gemensam mottagningsfunktion för all myndighetsutövning inom Individ och familjeomsorgen är ett led i verksamhetens spännande förändrings- och utvecklingsarbete.
Vill du bidra med din kompetens till Socialtjänstens mottag?
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare ansvarar du för handläggning av inkomna anmälningar och ansökningar, du utreder och tar beslut i individuella ärenden. Arbetet sker systematiskt med behovsbedömning enligt IBIC (Individens behov i centrum).
En viktig del av ditt arbete är att ge information och rådgivning till enskilda personer, myndigheter och verksamheter men också att aktivt arbeta för en god samverkan både internt och externt med andra myndigheter och aktörer såsom sjukvård, hemsjukvård och samarbetspartners inom utförarverksamheter. I det dagliga arbetet får du stöd och handledning av enhetschef, 1:e socialsekreterare och kollegor.
På enheten finns biståndshandläggning och LSS-handläggning samt ett gemensamt mottag, för all myndighetsutövning inom barn och familj, ekonomiskt bistånd och biståndshandläggning.
KVALIFIKATIONER
Till tjänsten söker vi dig som har socionomexamen. Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande.
Som person är du strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete samt hålla tidsramar. Ditt arbete präglas av god kvalité, gott bemötande och en hög servicenivå och ett flexibelt förhållningssätt. Du är bekväm med att ta egna initiativ och även fatta beslut och driva dina ärenden framåt. Du är noggrann och självständig med en god förmåga att samarbeta.
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anders Moberg
040-6256109
Socialsekreterare Romela Seremet
040-6256355
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-625 60 00
Samordnare Ivana Mandic
0729 819308
Avdelningschef Lena Lundgren
040-6256162
Enhetschef Mina Sandberg
040 625 68 80
Enhetschef Gunilla Ahlstrand
040-625 6125