Biståndshandläggare till utredningsenheten

Arbetsbeskrivning

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Vi söker en handläggare för längre tids vikariat.

 

Flens Kommun
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelning för utbildning, stöd och integration, Avdelning för äldre och personer med funktionsnedsättning samt Avdelning för myndighetsutövning.
Tjänsten som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning  (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning. Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SoL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.

 

Arbetsuppgifter
du har god förmåga till både samarbete och själständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvarför din uppgift och ser välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ och analytisk förmåga. Du är positiv, flexibel och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning

Vi på utredningsenheten ser fram emot din ansökan snarast eftersom anställning kan ske under rekryteringstiden.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt SoL/eller LSS.  Körkort krävs.

Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift. Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller samt erfarenhet av myndighetsutövning.

 

Varaktighet/omfattning
Långtidsvikariat

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

 

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

 


Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 september 2016

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024