Biståndshandläggare till Vård och omsorg

Biståndshandläggare till Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Beskrivning
En av våra medarbetare på Biståndsstaben har fattat beslut om att gå i pension och vi söker därför en ny medarbetare.

Biståndsstaben består av 16 medarbetare och ingår i verksamheten Vård och omsorg i Arvika kommun. På Biståndsstaben arbetar SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Tre av SOL-handläggarna arbetar enbart med hemtagning från sjukhuset och uppföljning av ärenden som nyligen kommit hem från sjukhuset.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid, med start enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare innebär bland annat utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt SOL (socialtjänstlagen) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde att samverka med anhöriga samverka på avdelningen och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare. I tjänsten ingår även planeringar från sjukhuset, så kallad hemtagning.

Då vi hela tiden ser över verksamheten så kan det innebära förändrade arbetsuppgift och därför är det meriterande om man har erfarenhet av LSS handläggning

Idag arbetar vi utifrån verksamhetssystemet Magna Cura. Ett nytt verksamhetssystem är upphandlat, Pulsen Combine, och beräknas tas i drift hösten 2023. I samband med vårt nya verksamhetssystem kommer utredningsmodellen IBIC att implementeras

Kvalifikationer
Du har en socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning samt LSS handläggning men inget krav. Du behöver ha B-körkort.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person har du lätt för att anpassa dig efter olika situationer, skapa förtroende och att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera stress och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande under ansökningstiden, ansök senast 2023-02-26!

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

67181
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024