OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Vill du vara med i utvecklingen av framtidens vård och omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning? Vill du arbeta på en arbetsplats där vi ser värdet i att ha en hälsofrämjande och glädjefylld arbetsmiljö? – Välkommen att söka dig till oss!
Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är 1200 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet, ger våra invånare omsorg och sjukvård – hemma eller på våra boenden.
I nära dialog med den enskilde och anhöriga formar vi en god, hälsofrämjande och säker omvårdnad där livskvalitet sätts i första rummet.
Verksamheten för myndighetsutövning
Myndighetsutövningen inom Vård & Omsorg består av bostadsanpassning, administration och bistånd- och avgiftshandläggning.
Biståndsenheten omfattar för närvarande 27 handläggare och vi arbetar med biståndshandläggning utifrån Socialtjänstlagen (SoL). Handläggarna är uppdelade i olika kluster; kvarboende, vårdplanering- och korttidsplatser samt särskilt boende. På vår arbetsplats har vi ett stort engagemang, ansvarstagande och god sammanhållning. För oss är det viktigt med en hälsobefrämjande arbetsmiljö med nära till både glädje och skratt.
Biståndsenheten söker Dig som vill vara med i en spännande utveckling av framtidens vård och omsorg. Vi är just nu inne i en utvecklande fas med implementering av IBIC (Individens Behov I Centrum) och med den ett kvalitetssäkringsarbete där vi fokuserar på att arbeta med gemensamma mål och metoder.
Kommunen tar stora steg vad gäller utvecklingen såväl inom metoder i handläggning så som inom digital utveckling.
Ditt huvudansvar är myndighetsutövning genom att utreda, bedöma behov och fatta beslut enligt socialtjänstlagen. Du ansvarar även för uppföljning och kvalitetssäkring av beslut.
Din profil
Vi söker dig som har socionomexamen/ examen från högskolans sociala omsorgsprogram, och/ eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i IBIC (eller ÄBIC) och kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftningar inom verksamhetsområdet är meriterande.
Du måste ha B-körkort.
Du är bra på att kommunicera med andra, både muntligt och skriftligt, är en god organisatör, flexibel, ansvarstagande, beslutsam och självgående. Vidare vill vi att du har en god social kompetens och samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Kungsbacka kommun mångfald och jämn könsfördelning. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund såväl som manliga sökande.
Vi erbjuder fyra visstidsanställningar på heltid med tillträde snarast och dock längst tom 2017-08-31.
Varmt välkommen med din ansökan senast 5 oktober 2016.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.