OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Inom vård- och omsorgsförvaltningen ryms verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet.
Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder.
Myndighet vård-och omsorg har fått möjligheten med en utökning av en tillsvidaretjänst som biståndshandläggare. Vi är en enhet som idag består av 5 biståndshandläggare och 2 LSS-handläggare samt enhetschef.
Vi söker nu en ny kollega till enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Är du utbildad socionom, tycker om att arbeta med människor och tycker om att ha ansvar i ditt arbete, då kanske du är den person vi söker?
Som handläggare på Myndighetsfunktionen arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum). Som handläggare ansvarar du för att utreda och bedöma behov, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen och i förekommande fall LSS.
Samarbete och samordning är en stor del av arbetet och att kunna samverka med andra yrkeskategorier. Du tycker om hög takt och att träffa nya brukare varje dag. Att arbeta för kvalité med nöjda brukare och ett gott arbetsklimat är en viktig del av uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning är det starkt meriterande. I Sjöbo kommun arbetar vi i verksamhetssystemet Life Care, vi ser gärna att du har god datorvana och tidigare erfarenhet av det systemet samt kännedom om IBIC.
Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande och är flexibel.
Du är en kommunikativ person som behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift, samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Du kan arbeta självständigt och har förmåga att planera och prioritera i arbetsuppgifterna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt.
Du bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer.
B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten Erfarenhet av myndighetsarbete meriterande.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 200 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Lisbeth Gustafsson
0416-27181