OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta tillsammans med övriga biståndshandläggare på enheten. Totalt finns det nio biståndshandläggare samt boendesamordnare och enhetschef. Till enheten hör också demenssjuksköterska och anhörigkonsulent. Verksamheten är organiserad inom socialförvaltningen.
Arbetsplatsen finns i Alceahuset i Åkersberga. Vi arbetar nära varandra i gruppen vilket innebär stöd från kollegor och enhetschef.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare hos oss arbetar du med att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL. Vi arbetar enligt utredningsmetoden IBIC (Individens Behov I Centrum) som är en implementerad arbetsmetod på enheten. Som handläggare ansvarar du för dina kunder inom ett givet geografiskt område i kommunen.
Arbetet omfattas av ärendehandläggning för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Det innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och förvaltningar inom kommunen.
Vi arbetar gemensamt med utvecklingsfrågor som en del av arbetet på enheten och förvaltningen. Du har därför möjlighet till fortbildning och kompetensutveckling genom vår personalutvecklingsplan. Möjlighet till distansarbete finns.
Anställningen är ett vikariat för en föräldraledig medarbetare under cirka ett år.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Du behöver ha erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL gärna för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du ska ha ett stort intresse och erfarenhet av arbete med målgruppen. En god social förmåga är en förutsättning för att hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Som handläggare behöver du kunna hantera periodvis hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav, vi använder kommunens bilpool för resor i tjänsten.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Vikariat under ca ett år
Tillträde
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2018-11-25
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17