OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.
Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en bistånds/avgifts handläggare till ett års föräldravikariat på myndighetsenheten. Arbetsuppgifterna är fördelade på ca 50 % biståndshandläggning och ca 50 % avgiftshandläggning.
Tjänsten innebär att du ska ha förmåga att hantera ett flertal individärenden med olika komplexitetsgrad samtidigt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att göra vårdplaneringar digitalt med olika sjukhus och korttidsboende, hembesök, ta beslut, skriva utredningar och dokumentation samt göra uppföljningar både i ordinärt boende och särskilda boenden. I vikariatet ingår även avgiftshandläggning, att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut. Du ska handlägga överklagande av bistånds- och avgiftsbeslut. I arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från kunder och deras anhöriga om deras avgifter och fakturor
Myndighetsenheten arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och de personer vi söker ska vara delaktiga och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet. Enheten har en platt organisation med teamindelning och medledarskap som nyckelord.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning. Du skall ha minst ett års erfarenhet av arbete med handläggning. Du har körkort för personbil med manuellt växlad personbil, då en del av arbetstiden är förlagd hemma hos kunder. Du har datorvana och är bra på att formulera dig i tal och skrift på svenska.
Som person visar du intresse och förståelse för de kunder du möter och arbetar för en god kommunikation och ett gott samarbete med de kollegor, anhöriga och andra professioner som arbetar kring kunden.
Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners bör du ha en mycket god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag
442.3 på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Utdraget ska tas med i ett oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi kommer kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!