Biståndshandläggare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nya arbetssätt.
Så har vi aldrig gjort förr används som beröm.
Vill du vara med och forma ett helt samhälle med oss?

Vi behöver nu förstärka handläggargruppen för att ge utrymme och möjlighet till att utveckla vårt arbete för bättre kvalitet och söker därför en biståndshandläggare.


ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om rätten till insatser enligt Socialtjänstlagen. Du ingår i en grupp bestående av 6 handläggare som handlägger ärenden enligt SoL, BAB och LSS. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att ha kontakter både internt och externt och det är viktigt att du har en god förmåga och vilja till att samverka med andra professioner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi vill att du har goda kunskaper och erfarenhet av utredning och handläggning enligt Socialtjänstlagen inom vård och omsorg. Det är meriterande om du även har arbetat med handläggning inom socialpsykiatri. Du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi står i en övergång mellan två dokumentationssystem är det önskvärt att du har arbetat både i Procapita och Lifecare.
Som person behöver du ha en personlig mognad och vara trygg och stabil, du behöver ha en helhetssyn vilket innebär att du kan ta hänsyn till det större perspektivet i förhållande till din roll och uppdrag. Du behöver också vara tydlig i att kommunicera och förmedla ditt budskap till andra. För att klara uppgiften behöver du också vara modig och ha ett gott omdöme vilket innebär att du kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar, väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.

B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.

Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande

För att kunna komma i fråga för en anställning inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hallenheim
042 4585556
Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Verksamhetschef Mats Håkansson
042-45 85 483
Samordnare Marie Karlsson

Vårdförbundet Malmö
040-108900
Vision Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Kostchef Margret Barner
042-458 53 13
Förvaltningschef Cathrine Eriksson
042-458 51 19
Vision Britt- Marie Lindqvist
042 458 50 00
Verksamhetschef Kicki Banke-Düberg
042-458 52 15

Sammanfattning

Besöksadress

26725 Bjuv
None

Postadress

Box 504
Bjuv, 26725

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024