OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorg i Trosa kommun har under många år bedrivit verksamhet i framkant där kvalitén är hög och medarbetarna engagerade. Vi ger individcentrerad omvårdnad där du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns – att tillgodose våra medborgares individuella behov av vård och omsorg så att de ska känna trygghet och meningsfullhet.
Myndighetsenhetens biståndshandläggare arbetar med att utreda, besluta och följa upp insatser inom områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning, socialpsykiatri samt färdtjänst/riksfärdtjänst. Enheten leds av myndighetschef och här arbetar även anhörigkonsulent, personligt ombud samt två assistenter.
UPPDRAG
Vi är en liten enhet med stor kompetens och som vikarierande biståndshandläggare förväntas du vara flexibel att med stöd av chef och kollegor stötta upp där behov finns.
Som vikarierande biståndshandläggare på myndigheten handlägger, beslutar och följer vi upp insatser för äldre, personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri enligt socialtjänstlagen samt insatser för barn och vuxna enligt lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade ( LSS). Vi handlägger även färdtjänst och riksfärdtjänst.
KOMPETENS
Vi söker dig som har
•
högskoleutbildning inom socionom eller motsvarande eller pågående studier på socionomprogrammetkunskaper
•
goda kunskaper i för området gällande lagstiftning lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) samt socialtjänstlagen (SoL)
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har
•
erfarenheter av myndighetsutövning och handläggning enligt SoL och/eller LSS
•
erfarenhet i verksamhetssystemet Treserva
• kunskap och erfarenhet av IBIC (individens behov i centrum)
För arbetet är det viktigt att du
•
ansvarsfull, flexibel och självständig som person
•
visar intresse, har förståelse för andra människor och har lätt för att samarbeta
•
uttrycker dig korrekt, klart, koncist i skrift och har lätt för att kommunicera
• utnyttjar tiden effektivt och är beredd på att stötta upp i handläggningen där det behövs
• beslutförmåga och kan sätta upp definierade mål, omsättta målen till praktisk handling
INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Visstid, 6 månaders vikariat med eventuellt möjlighet till tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast, intervjuer sker löpande
Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!
VILL DU VETA MER?
Trosa kommun växer som bostadsort och vi söker nya medarbetare inom vård och omsorg. Trosa kommun vill ha personal som har en mix av åldrar, kön och bakgrund för att få en mångfald flera av våra brukare kan känna igen sig i.
Vi arbetar ständigt för att skapa engagemang och arbetsglädje och vi är väldigt stolta över att Trosa kommun i flera år legat i den absoluta Sverigetoppen när det gäller engagerade medarbetare enligt SKR (Sveriges kommuner och regioner, HME).
Läs mer om äldreomsorgen i Trosa kommun här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77