OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
Biståndsenheten i Bengtsfors samverkar med biståndsenheten i Mellerud och vi har en gemensam enhetschef. Organisatoriskt hör vi till Individ- och familjeomsorgen. Vi har ett eget kontor i centrala Bengtsfors. Vi arbetar utifrån socialtjänstlagen, med att ta emot ansökningar, utreda, bedöma behov och fatta beslut. Vi beviljar insatser efter våra brukares individuella behov efter att vi har bedömt om behovet kan tillgodoses på annat sätt och om det ingår i skälig levnadsnivå. Vi har också kommunens riktlinjer som hjälp.
Ditt jobb är viktigt
Som biståndshandläggare handlägger du ansökningar om vård- och omsorgsinsatser. Du gör utredningar, bedömningar beviljar olika typer av insatser och ger också avslagsbeslut med besvärshänvisning. Insatserna innebär ibland små och ibland stora förändringar för våra brukare. Vi strävar efter att får fram den enskildes individuella behov i våra bedömningar/utredningar vilket innebär att vi utgår från de resurser och förmågor som den enskilde har och inte tvärtom. Förutom kontakter med enskilda personer och anhöriga så samverkar men med andra verksamheter inom kommunen samt med andra vårdgivare.
Det här är du
Tycker du om att arbeta självständigt och vill vara med och upprätthålla verksamheten under sommaren, kanske läser du på universitet eller högskola och vill tillämpa dina kunskaper i praktiken? Det är bra, för vi söker en person som är ansvarsfull, noggrann, nyfiken på yrket och som har rätt utbildning. Du ska också ha ett gott bemötande och vara empatisk mot våra brukare samt arbeta rättssäkert med fokus på den enskilde. Du tycker om möten med människor och har ett intresse av att samarbeta för att få till den bästa helhetslösningen för våra vårdtagare. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Det är ett krav att vara van att arbeta med dator och vid dokumentation. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Till din hjälp finns minst en erfaren handläggare i tjänst under hela perioden. Välkommen med din ansökan!
Kompetenskrav
Socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av handläggning inom området.
Gymnasieutbildning, Högskoleutbildning som är relevant för jobbet
Är du under utbildning men ännu inte har en färdig examen så bedömer vi din kompetens efter de kurser du har fullföljt
Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Anställningsvillkor
Anställningsvillkor: Vikariat, dock längst till och med 2022-08-07
Sysselsättningsgrad: 100 procent
Tillträde: Efter överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Om ansökan
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205