Biståndshandläggare Vikariat

Biståndshandläggare Vikariat

Arbetsbeskrivning

Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, funktionshindrade och människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder.

Vi söker en vikarierande handläggare till vår duktiga arbetsgrupp, Enheten stöd till äldre och funktionsnedsatta, för ett längre vikariat. Enheten består av tio handläggare, två anhörigkonsulenter,boendesamordnare ,gruppledare och enhetschef. Vi sitter i trevliga lokaler i centrala Åkersberga.  Arbete hos oss är självständigt, händelserikt och roligt. Här träffar man människsor med olika bakgrund och med behov av hjälp från oss som vi utreder. Är du intresserad av äldre området och har rätt utbildningsbakgrund ser vi fram emot din ansökan! 

Ditt nya jobb


Som Biståndshandläggare hos oss arbetar du med att utreda,fatta beslut och följa upp insatser enligt SOL. Vi arbetar med utredningsmetoden IBIC som är en implementerad metod på enheten. Utredningar och dokumentation sker i Lifecare. Vi ser med fördel sökanden som är intresserade av kognitiva sjukdomar, då äldre med kognitiva sjukdomar är vanligt förekommande.

I rollen som biståndshandläggare arbetar du med myndighetesutövning för äldre personer.Det innebär att du har många kontakter med både externa och interna utförare,andra vårdgivare,myndigheter och förvaltningar inom kommunen. Som vikarie kommer du ansvara för ett geografiskt område, vilket omfattar allt från inkommande ansökningar, SIP, brådskande ärenden, uppföljningar och utskriftsplaneringar från sjukhus samt korttidsvård.Vi gör också hembesök hos kunder och deras anhöriga.

Som vikarie kommer du få utbildning i dokumentationsprogram samt annan nödvändig utbildning som du behöver som handläggare.

Kommunen tillämpar flextid och vi distansarbetar i viss omfattning, vanligtvis två dagar i veckan.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Din profil

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan jämförbar akademisk utbildning. Du ska erfarenhet av mydighetsutövning enligt SOL ,vilket är ett krav. Du behöver också vara bekväm i mydighetsrollen. En god social förmåga är en förutsättning för att hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Arbetet kräver en god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt.Arbetet innebär perioder med hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Körkort är ett krav,vi använder kommunens bilpool i tjänsten. 

Anställningens omfattning

Heltid 

Anställningsform

Vikariat, cirka 10 månader

Tillträde

1 september 2020 eller enlig överenskommelse

Sista ansökningsdag

22 Juli 2022.

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024