OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.
Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare ansvarar du för handläggning av inkomna anmälningar och ansökningar. Du utreder, bedömer och fattar beslut enligt Socialtjänstlagen, i individuella ärenden. Arbetet sker systematiskt med Socialstyrelsens behovsbedömningsinstrument IBIC (Individens behov i centrum) och vi dokumenterar i Lifecare.
En viktig del av ditt arbete är att ge information och rådgivning till enskilda personer, myndigheter och verksamheter men också att aktivt arbeta för en god samverkan både internt och externt med andra myndigheter och aktörer såsom sjukvård, hemsjukvård och samarbetspartners inom utförarverksamheter. I det dagliga arbetet får du stöd och handledning av enhetschef och kollegor.
Till vikariatet söker vi dig som har socionomexamen eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommer att arbeta tillsammans med mycket kompetenta kolleger. Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande.
KVALIFIKATIONER
Som person är du nyfiken och redo att anta nya utmaningar. Du trivs i rollen som myndighetsutövare och komplexiteten som den för med sig.
Som medarbetare hos oss är det viktigt att du har förmåga att planera, organisera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Du är trygg i din roll, har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta både i team och självständigt. Du har förmåga att hantera och kritiskt granska synpunkter och klagomål.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt kan motivera dina beslut på ett klart och tydligt sätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. I rollen som biståndshandläggare krävs det att du tycker om att dokumentera.
Vill du bli en del av vårt team? Då ser vi fram emot att få läsa din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss kommer vi, innan eventuell anställning, att be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor. Har du inget aktuellt utdrag så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.